Cursus Tekstschrijven / Copywriting

Hier begint het met het leren kennen van een bedrijf. Je stapt dus niet meteen op je doel af, maar tast eerst af welke boodschap je wilt overbrengen. Tijd nemen voor onderzoek is belangrijk. De kunst is iets te verkopen zonder het te verkopen. Oprechte interesse opbrengen voor je onderwerp en je afvragen waarom jij zelf deze tekst zou willen lezen. Daarnaast krijg je te maken met algoritmes van zoekmachines en SEO. Dit kan je zien als een beperking of als een uitdaging. Je moet uitvinden hoe je deze waarden op een creatieve manier in je tekst verwerkt, zonder dat ook maar een van de woorden die je gebruikt overbodig is.

 

Daarnaast leer je andere trucs om je tekst vindbaar te maken op het wereldwijde web zonder dat je tekst ervoor moet veranderen. Uiteindelijk wordt een deel van de cursus gewijd aan het vinden van opdrachtgevers die bij jou passen. Je leert hoe je ze moet benaderen en waarom ze juist jou nodig hebben. Wat is jouw stem als copywriter en welke bedrijven hebben hier nood aan? Als laatste spelen ook financiën natuurlijk mee. Het loon van een copywriter verschilt per bedrijf, maar het belangrijkste is weten wat je zelf waard bent en je beloftes waar maken.

TIJDELIJK NIET BESCHIKBAAR

Wat en hoe?

ü  Opdrachten vinden

ü  Doelgroep bepalen

ü  Bedrijfsjournalistiek onderzoek doen

ü  Algoritmes van zoekmachines ontcijferen

ü  SEO-waarden van een tekst optimaliseren

ü  Opening schrijven die uitnodigt tot doorlezen

ü  Tekst structureren

ü  Nieuwsbrieven schrijven

ü  Zoekwoordenonderzoek doen

ü  Retorica

Duur: Acht lessen van een uur

Prijs: €245

Huiswerk: Ongeveer een uur per week

Extra: Persoonlijke feedback en cursus in PDF-formaat

Locatie: Online

Wanneer: Elke maandagavond om 20:30

Startdatum: Nader te bepalen